Skip to main content

Richard Clayderman

France

A piano phenomenon
A music legend
The prince of romance
and many other titles that describes
the talented musician Richard Clayderman

With million copies sold, hundreds of songs released, international prizes won, and hundreds of concerts performed, Richard Clayderman turned into an international musical phenomenon.
Richard Clayderman has been an inspirational musician for over 30 years. He is a true legend who has created the new romantic style of piano playing by combining the classical and pop music in a hugely successful manner. By skillfully collaborating and connecting with his audience on an emotional level during his world tours, Richard Clayderman often creates an incredibly romantic ambiance in the concert hall where he chooses to perform. He likes to mix different tempos, rhythms and styles to evoke all kinds of emotion.
He has recorded many albums with reported record sales in excess of 70 million units worldwide, and has received 63 Platinum and 263 Gold records.
A true legend, Clayderman's dazzling performance and his special use of the keyboard and orchestra have gained him unprecedented popularity in the music industry.

Date February 8, 2019
Time 9 p.m.
Venue The Flag Island Amphitheater

ريتشارد كليدرمان

فرنسا

ظاهرة فنية لافتة
أمير الرومانسية
أسطورة حقيقية
وغيرها العديد من الألقاب
التي التصقت باسم عازف البيانو المبدع ريتشارد كليدرمان

باع ملايين النسخ من مئات الأغاني التي أنتجها خلال مسيرته الفنية، كما أحيى مئات الحفلات الموسيقية، وحاز على العديد من أهم الجوائز الفنية. هكذا، تحول ريتشارد كليدرمان إلى ظاهرة موسيقة فنية فريدة من نوعها.
ريتشارد كلايدرمان عازف بيانو فرنسي مبدع منذ ثلاثين عاما. وتعتبر اعماله ظاهرة فنية مميزة حيث استطاع أن يطور طريقته الخاصة في عزف البيانو عن طريق المزج ما بين موسيقى البوب والموسيقى الكلاسيكية. وقد لقب العازف العالمي باسم " أمير الرومانسية" حيث يمزج ايقاعات واساليب موسيقية مختلفة ليخلق جوا مفعما بالرومانسية في حفلاته العديدة حول العالم، ويتحول إلى علامة فارقة ومحبوبة لمتذوقي موسيقاه.
باع إلى اليوم أكثر من 70 مليون نسخة من عشرات الألبومات الموسيقية في مختلف أرجاء العالم، كما حاز على 63 جائزة "الأسطوانة البلاتينية"، و263 جائزة "الأسطوانة الذهبية".
الفنان الأسطورة استطاع بفضل أداءه المبهر وأسلوب عزفه المختلف أن يكسب شعبية غير مسبوقة في عالم الموسيقى.

التاريخ الثامن من فبراير، 2019
الوقت التاسعة مساءا
المكان مسرح جزيرة العلم