Skip to main content

Faia Younan

Syria

From the culturally iconic city of Aleppo, Faia moved to Sweden at the age of 11, carrying in her heart the oriental authentic tunes and music that uplifts the soul no matter how far you are from home.

In 2014, her very first video, in partnership with her sister Rihan, "To Our Countries” which addressed the countries torn by war, went viral with more than 5 million views on YouTube and consequently received tremendous attention on the media.

FaiaYounan made history by becoming the first female Arab singer to crowdfund her debut single “OhebbouYadayka” (I Love Your Hands), which made her enter the Guinness World Records Book. She was also named the Best Syrian Singer at the German music award: Daf Bama Music Awards for 2018.

Faia has been holding live performances and concerts in various cities over the past three years. Her concerts witnessed a record-breaking success and won interest from different generations and cultures, which in turn placed her in the top list of young artists who present art with purpose that carries in its core cultural, social and humanitarian values.

DateFebruary 1st, 2019
Time          9:00 p.m.
VenueThe Flag Island Amphitheater

فايا يونان

سوريا

من حلب، مدينة الحضارة والفن إلى السويد، انتقلت فايا يونان ذات الاحدى عشر ربيعا حاملة معها نغمات الفن الشرقي الأصيل تتباهى وتزهو بجماله خارج مضارب وطنها. كبرت وكبر معها الأمل في أن تحمل رسالة محبة وسلام لكل البلدان الممزقة بالحروب، حيث أطلقت الفيديو الأول لها في عام 2014 وبمشاركة شقيقتها ريحان، بعنوان "لبلادي" على قناتها على يوتيوب. انتشر الفيديو بسرعة قصوى، وحصل على ملايين المشاهدات بوقت قياسي. تمكن الدفء الذي يميز صوتها من إعطائها الفرصة لاحتلال مساحة منفردة في قلوب المستمعين من جميع أنحاء العالم.

حفرت فايا اسمها في موسوعة غينيس للأرقام القياسية، لتدخل الموسوعة بأغنيتها الأولى والأشهر "أحب يديك"، وتكون بذلك أول مطربة عربية تدخل الموسوعة العالمية من "باب التمويل الجماعي". كما حصدت فايا هذا العام لقب أفضل مطربة سورية لعام 2018، ضمن جوائز "داف باما ميوزيك أوورد" الألمانية.

أحيت الفنانة فايا العديد من الحفلات الموسيقية في مدن مختلفة وشهدت حفلاتها إقبالاً غير مسبوق واهتمام من مختلف الفئات العمرية والخلفيات الثقافية، الأمر الذي وضعها في مقدمة المغنيات الشابات اللواتي يقدمن فناً هادفا يحمل في طياته قيماً ثقافية واجتماعية وإنسانية.

فايا يونان، الشابة ذات جمال القالب والقلب والصوت، ستشارك في مهرجان الشارقة لعام 2019 في حفل الافتتاح، الذي يصادف الأول من فبراير، على مسرح جزيرة العلم في الشارقة.

التاريخ     الأول من فبراير، 2019
الوقت     التاسعة مساءا
المكان     مسرح جزيرة العلم